HTML

gépcseléd

Nem csak azokról a gépekről lehet írni, amin kijelző vagy hangszóró van.

Friss topikok

  • Takács Gyula: Ismerem a Vízimanót. Amit beszív, az benn is marad, csak épp tényleg nem mindig szív erősen. Arra ... (2015.05.13. 00:29) Nem mind arany..., ami kurva drága
  • sasmadar77: e-bay-en sokkal olcsóbban lehet fejet venni. Mi is vettünk 2500Ft-ért 4 db-os oral-b-t ami itthon ... (2012.08.03. 16:26) Meguntam a kefélést
  • hűtőbaj: Sajnálattal közlöm,hogy múlt hét csütörtökön felrobbant az Angliában élő szeretett barátnőm hűtősz... (2011.03.09. 13:19) Időzített bomba a konyhában
  • szellemnyulszellem (törölt): @Bergeroth: hát ezen össze-vissza szartam magam. (2011.01.23. 22:18) Kinyírja a H1N1 vírust a légkondi
  • K_Dani: A szúnyogriasztás/írtás témáról bővebben olvashattok (angolul) egy korrekt cikket az alábbi linken... (2010.07.06. 02:25) Szúnyogmentes övezet

Linkblog

Szúnyogmentes övezet

2009.08.10. 17:05 :: Piimpa

Szúnyogirtó spirált mindenki látott már, aki nem egy gyémántburokban nőtt fel a város közepén. Meggyújtod, aztán két óráig se szúnyog, se más bogár. A mesében. Most már nem olyan irgalmatlanul büdösek, mint régen, mert tele vannak aromákkal, de nem olyan élmény, mintha egy virágoskert közepén ülnénk. Az a baj a spirálokkal, hogy szabad térben legalább hármat-négyet meg kell gyújtani, mert a legkisebb szélmozgás is megbontja a betonvédelmet. Ami ráadásul nem is valami Herrera szintű catenaccio, át-átjutottak ugyanis a füstfüggönyön a vadászok, hogy lecsapjanak a szabad bőrfelületekre.

Zárt térben egész jó hatásfokú, de a szag egy idő után piszkosul irritált. Evésnél még rosszabb, és sátorban sem játszik, fene tudna elaludni egy ilyen parázsló vacak mellett. Nem lettem nagy rajongója, mert nem valami hatékony, az illata is kellemetlen, és még fizetni is kell érte. Ideje volt bevetni egy gépet.

Ár: 420 – 500 forint
Hatékonyság: 2/5
Zavaró faktor: 4/5

Rántott szúnyog

 - Gyere át hétvégén, lesz sütögetés meg minden!
 - Szúnyog van?
 - Dögivel sajnos.
 - Atom!

Láttam magam előtt jövőbeli vendéglátóm pofáját, ahogy odafordul feleségéhez: - Még csak fél tíz van, de szerintem matta részeg!

Pedig nem voltam részeg, csak bepörgettem magam, hogy vajon mit is produkál erősen fertőzött környezetben a drága elektromos szúnyogriasztó, amit egy ismerősömtől kunyeráltam el. A WK elektromos szúnyogriasztó logikus elven működik: mivel csak a nőstény szúnyogok csípnek, úgy okoskodtak a gyártók, hogy elég őket távoltartani. A masina a hím moszkítók hangját imitálja, és ezzel űzi el a csajokat, tehát szagmentesen, vegyszer kibocsátása tartja távol a szúnyogokat. Ezért azok is használhatják, akik allergiásak a vegyi anyagokra, vagy csak simán tartózkodnak azoktól.

Jól hangzik, hogy nem kell büdös füstölőket gyújtani, de valóban hatékony ez a megoldás? Bizakodó voltam, úgy képzeltem az lesz, mint a Jedi visszatérben, mikor még állt a védőpajzs, és a köztársasági hajók nem közelíthették meg a Halálcsillagot. Büszke képpel néztem körbe a kertben. Na ki a legnagyobb király, he? Vannak szúnyogok, he? Hát sajnos kudarcot vallottam, mert néhány kósza vámpírlány bezümmögte magát a társaságunkba, hogy ott degeszre szívja magát. Kicsit nehéz értékelni egy ilyen eszközt, hiszen nem tudtunk ugyanolyan körülményeket – hőmérséklet, páratartalom, szélerősség stb. – reprodukálni, hogy mérhetővé tegyük a különbséget. Azért a házigazda megnyugtatott, hogy amikor a három AAA elemmel működő gép ott zizergett az asztal alatt, jóval kevesebb volt a szúnyog, és az elmondása szerint elfogadható méretűre sikerült csökkenteni az asztal körüli szúnyogpopulációt.

Ár: 9500-9900 Forint
Hatékonyság: 4/5
Zavaró faktor: 0/5

Egyszer volt egy szúnyog, sálálálá

A Vape igyekszik bebizonyítani, hogy a riasztást felső fokon űzi, én legalábbis menekültem a gép elől, amikor meghallottam a weboldalukon futó zenét. Utána meg reménykedtem, hogy a szúnyogokkal hatékonyabban elbánnak, mint velem, mert simán visszatértem a portálra körülnézni. Elektronikus termékeik nem sokat változtak az elmúlt évek során, a konnektorba dugható szerkezet vagy egy üvegben tárolt folyadékot párologtat, vagy egy vékony lapka felhevítésével szórja szét a riasztó anyagot. Az aktuális modellek mindkét funkciót ellátják.

Kicsit aggaszt, hogy a gyermekek elkezdik bizergálni, a kisebbik esetleg benyalja a cukorkára hasonlító kék lapkát. Magasabban lévő konnektorba viszont nem merem bedugni, mert félek, hogy megfojtana a szaga, ami nagyjából olyan, mintha beülnék a mosószeres szekrénybe és magamra zárnám az ajtaját. A kütyüt egyébként ügyesen tervezték meg, az elforgatható csatlakozó gondoskodik arról, hogy mindig álló helyzetben maradjon és ne essen ki belőle a lapka. A hatékonyságával pedig nincs baj, én azt tapasztaltam, hogy a szobából elég hamar eltűnik minden szúnyog. Hátránya, hogy szinte zabálja a lapkákat, gyorsan elfogy belőle a hatóanyag, és könnyű bedugva és bekapcsolva felejteni.

Ár: 1100 – 1400 forint (plusz belevaló lapka)
Hatékonyság: 5/5
Zavaró faktor: 4/5

35 komment

Címkék: szúnyogirtó

A bejegyzés trackback címe:

https://gepcseled.blog.hu/api/trackback/id/tr741291238

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

GergőÁron (törölt) 2009.08.10. 17:52:29

Az az úvés lámpa a fasza, ami magához csalja, és aztán agyonbassza őket árammal.
Nemtudom mennyire hatékony, de nem is érdekel, mert annyira kellemesen kielégítő érzést kelt, ahogy látom, hogyan hamvasztaj el a kis büdös geci vérszívókat.

valamimas 2009.08.10. 17:56:57

Sajnos az elektromos (ultrahangos) szúnyogriasztó nálam nem vált be. Ugyanez a képen is látható, enyhén ívelt kivitel. Én az OBIban vettem, így aztán a sikertelen főpróba után vissza is vihettem, és visszakaptam az árát ("pénzvisszafizetési garancia"), ami ott 4000 ft volt. Nálam a hatákonysága 0/5 volt. Nem ajánlanám senkinek ezt a kivitelt.

A másik két megoldás viszont teljesen jól bevált, igaz, a füstölőtől fustszagunk lett. Füstölő: 4/5, párologtató 5/5 hatékonyság.

Sem Mihály 2009.08.10. 18:19:56

A vape egész jó, avn olyan kártya, ami a légynek is odakúr, de az ember egészségét is rendesen rombolja.

terasz9 · http://www.teremibalazs.hu 2009.08.10. 18:35:55

nekem a sör + cigi kombó jött be. gyakran ez sem használ, de egy idő után már nem is érdekel.
:)

Esperes úr 2009.08.10. 18:43:19

Hosszú évek sátras, vadkempinges tapasztalata: túrák közben pumpás riasztó cucc a kullancs-szúnyog kombó ellen,

táborban pediglen a sátrak köré ecetet locsolni, a tartózkodó hely köré pedig négy-hat füstölőt telepíteni. Egy füstölő szart sem ér. Van szaga, de inkább, mint az anyázás, folyamatos csapkodás, aztán vakarózás.

2009.08.10. 18:46:22

@GergőÁron: Ja. Odavonzza a dögöket, és egy jó részét agyoncsapja. Más kérdés, hogy az odavonzza rész miatt így is több marad, mint amennyi a lámpa nélkül lenne..

Piimpa 2009.08.10. 18:58:17

most a hétvégén próbáltam a fáklyákat is. Szintén ilyen olajégető cucc, dehát szart se ért az egész.

Az UV lámpa is jó ötlet, bár szerintem egy picit morbid ahogy sisteregnek a kis dögök.

Piimpa 2009.08.10. 18:59:00

@timyyy!: erről az ecetes megoldásról nem is hallottam... És nem lesz irtózatosan büdös?

korlat 2009.08.10. 19:02:15

@terasz9: jaja sör+cigi nem rossz
amúgy kövezzetek meg, de én simán nem hallottam a szúnyogirtó spirálról:)
a lámpás megoldást használom, de én állólámpával, aminek a felső részébe kb ilyen izzó való:
landlite.unas.hu/shop_ordered/9768/shop_pic/01CEL496.jpg
baromira melegszik és nagy a fénye. Odamennek és CZSZZSZSZSZZ. priceless:)

saq 2009.08.10. 19:06:20

@korlat: A pia tényleg nem rossz, de az én tapasztalataim azok voltak, hogy a szúnyogot nem üldözi el, csak a csípést nem érzed. másnapig.

Pszt! 2009.08.10. 19:14:43

matta részeg nincs, csak mata.
sajnos egyre kevesebben tudnak magyarul.

dezso__ 2009.08.10. 19:15:29

@korlat:
ja priceless, amennyiben a 300 wattos ízzó fogyasztását nem számítjuk. :))

Piimpa 2009.08.10. 19:19:44

@Pszt!: Ajajjj.... Hát én így ismertem, de fejet hajtok a Tudásod előtt!

lamed 2009.08.10. 19:25:07

"könnyű bedugva és bekapcsolva felejteni"

Olaszországban vettem egy Vape Magic Timer nevű szerkezetet. Ugyanolyan párologtató, mint a többi konnektoros, de be lehet állítani 4-12 órás időtartamra, amikor kikapcsol magától. Elég este 4 órásra állítani, addig úgyis kicsinál minden bent maradt dögöt.

zigzeg 2009.08.10. 19:34:23

Nem szeretem még a szúnyogokat se leöldösni, és a szúnyogok miatt nem fogom vegyszerekkel (szúnyogriasztó spray, vegyszeres/égethetős szúnyogriasztó) mérgezni magam. Tudni kell, hogy a hagyományos vegyszeres szúnyogriasztók emberre (is) mérgező anyagokat (pl. DEET) tartalmaznak.
Nyílt térben a taktikám a puszta türelem, de egy bográcsozásnál például a tűz füstjét nem szeretik. Többféle szúnyog van, van ami naplemente körül rajzik, az a szabadba vonulás időpontjának megválasztásával is kerülhető. Zárt térben egyrészt hagyom a pókokat is érvényesülni, bár nem tudom, mennyire hatékonyak. Másrészt hagyom, hogy ha már a szúnyog megcsípett, akkor tankoljon is fel. Akkor ugyanis egy darabig elvan és békén hagy. Ha nagyon sok van belőlük, akkor egy pohár és egy kartonlap segítségével csapdába ejtem őket, és kiviszem őket egyesével a lakásból. Szúnyoghálónk nincs, és nem egy túl esztétikus dolog, de durván szúnyogos helyen lakva valszleg használnám.

kovácske 2009.08.10. 19:54:59

én is az UV-val csalogató, árammal elégető verzió iránt táplálok leginkább gyengéd érzelmeket, zárt teret szerintem garantáltan tisztán tart, más kérdés, hogy kertbe kb 5 m-ként kellhet egy, így talán lehet egy 5x5m-es négyzetet tisztán tartani, de biztosabb a bőrre fújható riasztó kence ilyen helyekre (ami viszont fél óra hosszat olyan érzés, mintha mindenhol egyszerre csíptek volna mg a szúnyogok, utána ellenben 2 napig megvéd:)
ja és hol lehet UV-s -áramos rovarcsapdát kapni?

Shokatear 2009.08.10. 19:57:04

@zigzeg: "egy pohár és egy kartonlap segítségével csapdába ejtem őket, és kiviszem őket egyesével a lakásból." Kívánom hogy ne kerülj olyan helyre ahol sok szúnyog van (kerüld a vízpartot) :D

Shokatear 2009.08.10. 19:58:24

@kovácske: "utána ellenben 2 napig megvéd" - ha két naponta fürdesz :D

valójábannemberci 2009.08.10. 20:04:10

Én a füstölőnél sokkal kellemesebb illóolajos megoldásra szavazok. Levendula + babér + citrom/citronella + eukaliptusz.

pucros 2009.08.10. 20:14:52

@zigzeg: Én is így voltam vele, de amiután kertes házba költöztünk, már csak egy évig hagytam, hogy a családom többi tagja nélkülem irtsa a helytelenkedő állatokat. Most már ugyanolyan irtó tevékeny vagyok mint bárki más, legfeljebb közben én sajnálom szegény állatokat ("puff! Jaj, szegény!...").

Thresher 2009.08.10. 20:17:01

@zigzeg: "Másrészt hagyom, hogy ha már a szúnyog megcsípett, akkor tankoljon is fel. Akkor ugyanis egy darabig elvan és békén hagy."
Azért a szafarira ne menj el, mert megharap egy oroszlán, te meg hagyni fogod hogy megegyen, mert legalább nem baszogat... :D

Gecc 2009.08.10. 21:08:03

Hanyszor sziv vert egy nostenyszunyog eleteben? Mi az atlag? Csakmerhogy legalabb egszer szuksege van verre a peterakashoz.
Vagy ha egyszer szivott, nem birja abbahagyni?

Lennek szunyog...

S-1-5-7 2009.08.10. 21:31:06

Beltérre:
Vape konnektor + tartály + időzített konnektor
Porszívó

Kültérre:
atombomba

Kynsí (törölt) 2009.08.10. 22:14:18

Az én módszerem:
Este lefekszem mikor már majdnem elalszpm meghallok valami vinnyógó rohadékot egy ezred mp alatt felpattanok felkapcsolom a lámpát és nézek... miután a mocsok dögök elbujtak 10 perc keresgetés után feladom lámpa le. Lehunyom a szemem elálmosodom és kezdödik előről. Néha ha mázlim van és valami látható helyre száll le a kedves genetikai hulladék úgy kenyem szét a falon hogy azon már csak a festék segít(eleinte próbáltam kíméletesen széttapsolni de ugy maj mindig meguszák). Ha esetleg nem a szirénázására ébredek fel akkor arra hogy alva vakarozom.

GergőÁron: Ilyen szépet régen olvastam tisztára meghatódtam :P

Tóta W. Árpád · http://w.blog.hu 2009.08.11. 03:49:33

az uv-elektromos cucc a szúnyogot nem vonzza, de elég sok ártatlan lepkét ki lehet vele nyírni. lehet kapni olyat, amiben van aromatartály, és abba kell egy külön folyadék, arra megy a szúnyog. de akkor emg azt kell töltögetni. ez egy óriási biznisz, pofátlan árakon árulják az utántöltő cuccokat.

a vape kütyüjei szart sem érnek kertben. leszáll rá a szúnyog, és továbbmegy csípni. láttam. nevetséges.

van a vapénak egy denaturált szesszel működő kontrapciója, egy katalizátor van benne, amit öngyújtóval kell melengetni, és akkor beindul, aztán lassan égeti a szeszt, és így hevíti ugyanazt a lapkát, amit az elektromos. na az se ér semmit, de olyan szaga van, mintha egy nagyon részeg kövér ember ülne az asztalnál.

amit viszont ajánlok mindenkinek, az az elektromos légycsapó, ez egy tollasütő formájú dolog, két ceruzaelemből transzformál kb 2000 voltot, és a dupla dróthálóba vezeti. ezzel elég könnyű a kis rohadékokat a levegőben elkapni, egyet villan, kész. sportnak sem utolsó, főleg légy ellen. sajnos nem csattan, nem elég a feszültség hozzá. ja, emberre nem veszélyes, csak kellemetlen.

Tóta W. Árpád · http://w.blog.hu 2009.08.11. 03:52:10

@zigzeg: "egy pohár és egy kartonlap segítségével csapdába ejtem őket, és kiviszem őket egyesével a lakásból"

:DDDDD
influenzavírussal hogyan járjak el, hogy a karmám tiszta maradjon? van ilyen kis felespoharam meg pausz, az jó?

Tóta W. Árpád · http://w.blog.hu 2009.08.11. 03:53:55

@zigzeg: "egy pohár és egy kartonlap segítségével csapdába ejtem őket, és kiviszem őket egyesével a lakásból"

:DDDDD
influenzavírussal hogyan járjak el, hogy a karmám tiszta maradjon? van ilyen kis felespoharam meg pausz, az jó?

Tóta W. Árpád · http://w.blog.hu 2009.08.11. 03:55:57

@zigzeg: "egy pohár és egy kartonlap segítségével csapdába ejtem őket, és kiviszem őket egyesével a lakásból"

:DDDDD
influenzavírussal hogyan járjak el, hogy a karmám tiszta maradjon? van ilyen kis felespoharam meg pausz, az jó?

Tóta W. Árpád · http://w.blog.hu 2009.08.11. 03:56:56

@zigzeg: "egy pohár és egy kartonlap segítségével csapdába ejtem őket, és kiviszem őket egyesével a lakásból"

:DDDDD
influenzavírussal hogyan járjak el, hogy a karmám tiszta maradjon? van ilyen kis felespoharam meg pausz, az jó?

Tóta W. Árpád · http://w.blog.hu 2009.08.11. 03:57:40

@zigzeg: "egy pohár és egy kartonlap segítségével csapdába ejtem őket, és kiviszem őket egyesével a lakásból"

:DDDDD
influenzavírussal hogyan járjak el, hogy a karmám tiszta maradjon? van ilyen kis felespoharam meg pausz, az jó?

Tóta W. Árpád · http://w.blog.hu 2009.08.11. 05:53:08

@zigzeg: "egy pohár és egy kartonlap segítségével csapdába ejtem őket, és kiviszem őket egyesével a lakásból"

:DDDDD
influenzavírussal hogyan járjak el, hogy a karmám tiszta maradjon? van ilyen kis felespoharam meg pausz, az jó?

Piimpa 2009.08.11. 08:35:39

@Tóta W. Árpád: honnan lehet ilyent szerezni?

zeugma 2009.11.12. 04:41:46

A Vape lapka+lötty kombó szerkentyűt kipróbáltam, de sajnos hamarabb előjött rá az allergiám, mintsem hogy a rovarűző hatásfokát megfigyelhettem volna.
A Raid night&day viszont bejött, valami préselthomok izé való bele - mindenesetre se szag, se allergia, se szúnyog. Persze szigorúan beltérben; odakint túrót nem ér semmilyen elektromos kütyü.

Kültéren nekünk egyedül a kakassarkantyú (plectrantus) nevű növény jött be. Igaz, az nem gépcseléd, de meglepő hatékonysággal tartja távol nemcsak a szúnyogokat, hanem mindenféle repülő rovart (légy, darázs... nem elhanyagolható). Egyetlen tejfölöspohárba ültetett kis növény egész nyáron távol tartotta az erkélytől a zümiket. Egészen durva látvány volt, ahogy közelít egy-egy légy vagy darázs, aztán kb. 30 centire a korláttól meggondolja magát és irányt vált.

K_Dani 2010.07.06. 02:25:43

A szúnyogriasztás/írtás témáról bővebben olvashattok (angolul) egy korrekt cikket az alábbi linken:

annals.org/content/128/11/931.full

Lényege:
1, Az ultrahangos készülékek egyetlen obejktív tesztben sem teljesítettek, viszont kb 18 tesztben használhatatlannak bizonyultak. A legkülönbözőbb körülmények között. Emiatt több gyártóra bírságot is kiszabtak. Itthon vígan árulják továbbra is őket.

2, Az elektromos fénycsapdák hatékonysága nagyon alacsony, 0,13% körüli, tehát ha 1000 rovart ölnek meg abból 1 nőstény szúnyog (köztük katicákat és más hasznos rovarokat is). A szúnyog ugyanis nem a fényre megy, hanem a hőre és a leheletben lévő széndioxidra, többek között.

3, a Tudatos Vásárló magazin szerint az összes kapható lapkás/folyadékos/spirálos szúnyogriasztó vegyszer potenciálisan rákkeltő (bővebben: tudatosvasarlo.hu/cikk/peszticidek-lakasban-%E2%80%93-noevenyvedo-gombaoelo-es-rovarirto-szerek-veszelyeirol ). Viszony hatékonyak.

4, A Deet tartalmú vegyszerek (pl Off!) hatékonyak ugyan, de szintén ártalmasak lehetnek, gyerekeknek nem is ajánlják túl gyakori használatra

5, A következő módszerek maradnak:
-széndioxidot kibocsátó kerti rovarcsapda. Ezek méregdrágák, pl a Mosquito Magnet alapváltozata 140eFt, de az Amazon.com-on található olcsóbb amerikai változatok is minimum 2-300 USD-ba kerülnek + szállítás + áfa + vám, tehát úgy 80-100.000 Ft körül.

-citromfű (citronella) tartalmú szerek, ami ugyan nem olyan hatékony, mint a vegyszerek, viszont nem is ártalmas

-a kerted, balkonládád beültetése kakassarkantyúval, ami egy szúnyogriasztó növény

-szúnyogháló minden ablakra

-levendulaoldat
süti beállítások módosítása