HTML

gépcseléd

Nem csak azokról a gépekről lehet írni, amin kijelző vagy hangszóró van.

Friss topikok

  • Takács Gyula: Ismerem a Vízimanót. Amit beszív, az benn is marad, csak épp tényleg nem mindig szív erősen. Arra ... (2015.05.13. 00:29) Nem mind arany..., ami kurva drága
  • sasmadar77: e-bay-en sokkal olcsóbban lehet fejet venni. Mi is vettünk 2500Ft-ért 4 db-os oral-b-t ami itthon ... (2012.08.03. 16:26) Meguntam a kefélést
  • hűtőbaj: Sajnálattal közlöm,hogy múlt hét csütörtökön felrobbant az Angliában élő szeretett barátnőm hűtősz... (2011.03.09. 13:19) Időzített bomba a konyhában
  • szellemnyulszellem (törölt): @Bergeroth: hát ezen össze-vissza szartam magam. (2011.01.23. 22:18) Kinyírja a H1N1 vírust a légkondi
  • K_Dani: A szúnyogriasztás/írtás témáról bővebben olvashattok (angolul) egy korrekt cikket az alábbi linken... (2010.07.06. 02:25) Szúnyogmentes övezet

Linkblog

Meguntam a kefélést

2009.11.25. 11:35 :: gira

A fogmosás a világ egyik legunalmasabb dolga, de muszáj minden nap legalább kétszer elintézni. Viszont ebben a kefélésben nincs semmi élvezet. Szerencsére egy Philippe-Guy Woog nevű svájci úriember már 55 évvel ezelőtt feltalálta az elektromos fogkefét, ami alkalmasnak tűnt az életminőség javítására. A Tesco olcsó és az Oral-B profi fogkeféjével néztem meg, hogy így van-e.

Egy fizetésnap utáni nagybevásárláson szereztem meg Tesco fogkefét, kétezer forintért simán bevállalható próbának. Ha nem jó, akkor a gyerekek még mindig tudják hasznosítani, például csutakolhatnak vele énkicsipónimat vagy naaagy traktóórt. A gazdaságos elektrofogkefe egyszerű, mint a bot: két AA elemmel működik, cserélhető a feje, és egyetlen kapcsoló van rajta.

Nem túl természetes rezgő és vibráló dolgokat dugni a szájba, először furcsa érzés. A Tesco fogkeféje elég komótosan pörög, ha jól odaszorítom a fogamhoz, le is áll a feje. Azt egyébként érdemes tudni, hogy a fogkefe feje nem forog teljesen körbe, hanem jobbra-balra forgolódik. A hatás nem volt igazán elsöprő, de a fogam tiszta lett.

Néhány héttel később megszereztem a díszes dobozban árult Oral-B Triumph Professional Care 9400-at, ami nagyjából az elektrofogkefék Lamborghinije. Ez a kategória ötször drágább, de vannak fogkefekészletek 30 ezer forintért is. (A verziók közt eligazodni nehezebb, mint a Windows 7 esetében) FRISSÍTÉS: a konkrét eszköznek magyar árát nem találtam, külföldön 170 dollárt kérnek érte.

Az általam tesztelt példányon van lcd-kijelző, tölthető az akkuja, az egyik gombja bekapcsolja, míg a másik a súrolás erejét állítja. Adnak hozzá egy állványt, amibe beépíthető a töltő, és négy fejet tárol, a géphez adott füzetben pedig részletesen bemutatják a használati trükköket.

Három módban használható, és bekapcsoláskor az alapos tisztítási módban indít. Ez olyan érzés volt, mintha tényleg egy Lambó szabadult volna el a számban. Van benne erő. Írják is a füzetben, hogy az első elektromos fogmosásnál vérezhet a fogíny, ez megvolt, köszönöm. Azóta jól bírom, és jobban figyelek a mozdulatokra. A második mód érzékenyebb fogakra jó, ilyenkor hallhatóan visszafogja magát a fogkefe motorja, és van még egy mód a fogak polírozásához.

Megéri-e elektromosan mosni a fogat? A csajom nem volt elájulva egyik géptől sem, és visszaállt a fogkefére, én viszont maradok a csodagépnél. A sok extrájával megszólította a bennem lakó geeket, és meggyőző az ereje. Egyébként független kutatók szerint nem nagyon lehet különbséget tenni a manuális, illetve a gépi fogmosás hatékonysága között. Elméletileg az a lényeg, hogy kellő időt szánjunk a tisztításra.

Árban persze van különbség a hagyományos és a gépi fogmosás közt. A fej cseréje drágább, mintha vennénk egy sima fogkefét a boltban, de kevesebb fogkrémet kell használni. Régebben elterjedtek olyan legendák, hogy az elektromos fogkefék kikapják az ember fogaiból a töméseket, de ez szerintem humbug. Egyetlen konkrét, valóban megerősített esetet sem találtam, az internetes fórumok habzó szájú őrültjei pedig nem a hitelesség mércéi. Gyermekeknél természetesen figyelni kell arra, hogy érzékenyebb a fogínyük, puhább sörtéjű fejet kell venni.

 

30 komment

Címkék: tesco fürdőszoba szájápolás elektromos fogkefe oral b

A bejegyzés trackback címe:

https://gepcseled.blog.hu/api/trackback/id/tr341547342

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Freechild 2009.11.25. 12:46:35

Én is motoros párti vagyok. Sokkal jobban tisztit. A fogorvos is turbinás kefével tisztitja át a fogainkat kezelés után...

Nekem nagyon bejött...

girosz · http://www.girosz.hu 2009.11.25. 12:46:47

Én jóban vagyok az Oral-B fogkefémmel (alapmodell, alig volt drágább, mint a Tescos), nem cserélném vissza.

Freechild 2009.11.25. 12:47:14

Ja, itt van elsőzés??

kerikak 2009.11.25. 12:57:52

@Freechild: nekem is, sokkal jobban tisztít mint a nem motoros, mióta ilyet használok nem nem vérzik nem gyulladt az ínyem

s_timcsi · http://autostat.hu/cikk-kereso 2009.11.25. 12:59:27

Nem kell a legjobbat venni, de minimum valami fogkefemárkájút. Az Oral-B-nek elég széles a választéka, és vannak árban is eléggé elfogadható darabok is!

Piimpa 2009.11.25. 13:02:10

Én valami egészen fura darabot kaptam még valamikor évekkel ezelőtt karácsonyra. Nem lettem szerelmes bele...Valahogy, tisztára furcsa volt, hogy valami dolog önálló életre kelt a számban.

A. B. Normal 2009.11.25. 13:03:37

A motorosok oszcilláló mozgása állítólag nagyon jó. Ugye kézzel is körbe-körbe kéne mozogni, nem pedig föl-le vagy jobbra-balra - ehhez én biztosan nem vagyok elég ügyes. Nekem lényegesen kevesebb gondom van a fogkővel, mióta...

digitime 2009.11.25. 13:11:34

@Piimpa: ez így ebben a formában azért elég félreérthetőre sikeredett... :-D

Én is zümmögőt használok, én is Oral-B. Igen, jók, illetve nem tudjuk milyen a többi. Egyszer régen volt Colgate feliratú, de nem kaptam hozzá pótfejet.
A posthoz szólva, kicsit reklámízűre sikeredett. Az Oral-B után egy (X) elfért volna.

Donor 2009.11.25. 13:16:44

Én is szeretem a motorost, mert a zorromat is tiszticcsa...ja ez nem az.

Na szóval. Nekem is egy olcsó akkumlátoros Oral-B fogkefém van. Ami nekem jobban tetszik, hogy jóval kisebb fejjel a leghátsó fogakhoz is kényelmesen hozzáférek. Az analóg fogkefét még mozgatni is kéne ami a kis hely miatt macerás és nem hatékony, de a motoros itt is 100%-os.
A kezdődő fog érzékenységem is visszafejlődött.
Másik, hogy amióta ezt használom nincs fogkövem.

Persze oda figyelve a hagyományos fogkefével is el lehet érni ezt, de motorossal sokkal egyszerűbb.

Piimpa 2009.11.25. 13:19:48

@digitime: Nem akarom megvédeni Girát, ha nagyon zavarja majd megteszi. De most miért fáj annyira, hogy ha valami jó, akkor leírja, hogy jó? Tényleg az a gáz, hogy nem az agyatlan fikázásra fókuszál?

Azért ha elolvasod, láthatod, hogy nem egy belépő szintű modell, én elhiszem neki, hogy ez tényleg ennyire fasza, abban meg biztos vagyok, hogy nem kapott érte zsetont.

Nem te vagy az első, aki ezzel jön, mármint, hogy tömik pénzzel a blogot, amikor valakit megdícsérünk vagy jót írunk. Hát sajna nem :DD

Piimpa 2009.11.25. 13:26:35

Na megnéztem a külföldi oldalakat, 168 dollárért már találtam is ilyet. Ez ahhoz képest, hogy simán lehet kapni már négy-öt ropiért is elektromos fogkefét, elég magas ár. Nyilván nem lehet nagyon rossz, sőt.

gira 2009.11.25. 13:40:58

@digitime: nekem bejönnek az ilyen geek dolgok, mint az lcd kijelző, meg az indukciós töltő. Az is, ha egy termék össze van rakva, és nemcsak a hardverre gondolok (ami elég strapabírónak tűnik), hanem a körítésre is, pl. hogy leírják, mit hogyan használjak.

Persze nyilvánvaló, hogy az ár nagy része tiszta profit, a műanyag meg a papír nem kerül ilyen sokba :)

gergo · www.indafoto.hu/ppgergo 2009.11.25. 13:50:34

4 eve karacsonyra kaptam egy oral-b markajut, azota napi hasznalatban van (2-3x/nap)

az akku birja, bar a kezdetihez kepest 1 teljes nappal kevesebbet birja ugyanannyi toltessel

fogko nincs, inyverzes sincs, raadasnak baratnomhoz kepest 2x gyorsabban koptatom el a fejet (indikatoron latszik mennyire kopott). igy kicsit dragabb mint a hagyomanyos, viszont tudom hogy kesobb nem kell szazezreket fogorvosra kolteni - elvileg

Savafan 2009.11.25. 14:15:57

én szintén a 9400-as gépet használom már vagy egy éve. és teljesen meg vagyok elégedve vele. szól, ha töltenem kell. szól ha fejet kell cserélnem és nem használom a "fáradt" fejet még hetekig:)
pofás az utazós kivitele is!

RCH 2009.11.25. 14:18:20

Az Oral-B - oszcillalo mozgasa miatt - alternativ felhasznalasa is javallott a holgyeknek.

Fittipaldi 2009.11.25. 14:20:04

ez az egyik teljesen fölösleges dolog, amit feltaláltak.

Bit Rot 2009.11.25. 14:27:33

Normál fogkefével 4-5 percig kell(ene) mosni a fogat, gépivel 1-2 perc ugyanannyit ér.

Tehát mindenképp a gép a nyerő!

Színes Géza 2009.11.25. 14:33:21

Olyan ez, mint a mosogatógép. Amíg nem próbálod ki, addig azt hiszed, hogy hülyeség.

Piimpa 2009.11.25. 14:40:33

@Színes Géza: Atom a nicknév! Csutak ugye?

Joco74 2009.11.25. 14:43:12

"DM gazdaságos" Dontodent fogkefét használunk már 2 éve.

Olcsóbb kategória, olcsóbb a fej is. Elégedettek vagyunk vele.

TFec 2009.11.25. 15:45:16

A postban azt írod, hogy ez kb. 5x drágább a 2000Ft-os tecsósnál. Hol lehet ennyiért beszerezni? Mert én csak huszon-harmincezrekért találtam.

kokoro 2009.11.25. 16:27:55

azért nem jó az elektromos mert belefelejtkezik az ember a fogmosásba és csak azt veszi észre hogy a cucc lemerült a foga meg elkopott tv nézés közben :-)

télleg mennyire káros ez a gépi polírozás lehet a mosást túlzásba vinni ?

Zsola777 2009.11.25. 16:29:27

Nekem is OralB van, de már belefutottam egy-két (talán Tesco-s volt?) fejsorozatba, ami három-négy hét után kilazult, a fej alá meg mindig becsípte a nyelvemet-számat. Igaz, ennyi idő alatt elhasználok egyet.
Van egy elemes változatom is, az ugyan lassul a végefelé, ahogy merül ki az elem, meg nehezebb is, de feladatát az is tökéletesen ellátja. A hátsó fogakra tényleg hatékonyabb, ezt én is szeretem benne.

Bit Rot 2009.11.25. 16:56:40

@kokoro:
"télleg mennyire káros ez a gépi polírozás lehet a mosást túlzásba vinni ? "

Az én fogkefém 30 másodpercenként röviden jelez (hogy mehet a következő zónára a mosás), 2 perc után pedig hosszabban szaggatva jelzi, hogy akkor ennyi elég egy huzamban :-)

tzi 2009.11.25. 17:39:38

Nekem is oralbem van, eleg basic modell, egy gombos, akksis, semmi kijelzo, olyan 30 euro korul adjak a boltban. Eloszor rohogogorcsot kaptam tole mert csiklandozta a szamat, de megszoktam es nagyon szeretem. Lehet hogy elvben egy sima fogkefe is elvegzi a munkat, de szerintem az elektromos fogkefe az emberiseg egyik nagy talalmanya.

Parajpuding 2009.11.25. 18:31:02

A jövő pedig: az orrkifújó gép, a s*ggtörlő automata, a vakarómasina és így tovább. Csak nehogy meg kelljen hozzá mozdulni, vagy a lehető legkevesebbet. Semmivel nem jobb vagy hatékonyabb a sima kézi fogkefénél az elektromos. A megfelelő módon kell haszálni. Ennyi. Viszont a világ leghaszontalanabb dolgait is el kell adni, de mint tudjuk, ameddig veréb van...

Freechild 2009.11.25. 19:47:32

A Zasszony fogorvosa viszont azt mondja, hogy nem jo a motoros mert betolja az iny alá a koszt... Na legyél okos ezek után.
Amugy szerintem ezzel is tudni kell mosni, megvan a maga technikája.

Zsola777 2009.11.25. 22:05:57

@Parajpuding: Internet se kell, menj ki a gangra és ott beszéld meg ;)

sasmadar77 2012.08.03. 16:26:29

e-bay-en sokkal olcsóbban lehet fejet venni. Mi is vettünk 2500Ft-ért 4 db-os oral-b-t ami itthon 5000Ft körül megvásárolható.
Így már nem drágább, mint a sima fogkefe.
süti beállítások módosítása