HTML

gépcseléd

Nem csak azokról a gépekről lehet írni, amin kijelző vagy hangszóró van.

Friss topikok

  • Takács Gyula: Ismerem a Vízimanót. Amit beszív, az benn is marad, csak épp tényleg nem mindig szív erősen. Arra ... (2015.05.13. 00:29) Nem mind arany..., ami kurva drága
  • sasmadar77: e-bay-en sokkal olcsóbban lehet fejet venni. Mi is vettünk 2500Ft-ért 4 db-os oral-b-t ami itthon ... (2012.08.03. 16:26) Meguntam a kefélést
  • hűtőbaj: Sajnálattal közlöm,hogy múlt hét csütörtökön felrobbant az Angliában élő szeretett barátnőm hűtősz... (2011.03.09. 13:19) Időzített bomba a konyhában
  • szellemnyulszellem (törölt): @Bergeroth: hát ezen össze-vissza szartam magam. (2011.01.23. 22:18) Kinyírja a H1N1 vírust a légkondi
  • K_Dani: A szúnyogriasztás/írtás témáról bővebben olvashattok (angolul) egy korrekt cikket az alábbi linken... (2010.07.06. 02:25) Szúnyogmentes övezet

Linkblog

Időzített bomba a konyhában

2009.11.04. 11:35 :: Piimpa

 
A Trading Markets szerint a Samsung arra kényszerült, hogy a kínai kereskedő partnereitől, illetve a vásárlóktól is visszahívja kétajtós, azaz side-by-side hűtőszekrényeit. A globális piacot érintő problémáról van szó, hiszen október tizedike óta, amikor is egy hasonló berendezés meghibásodása leamortizált egy dél-koreai lakást, hivatalosan már legalább 210.000 frigót hívtak vissza a helyi kereskedőktől. Iparági informátoraink szerint viszont valójában minimum hatszázezer hűtőt érintett eddig a mizéria, és most a kínai lépések arra utalnak, hogy messze még a műsor vége. Így minden bizonnyal az európai piacról, így Magyarországról is visszahívnak majd hűtőket. A Korea Herald szerint ez a 2005 márciusa és 2006 júniusa között gyártott SRT, SRS és SRN szériájú termékeket érinti, viszont a Trading Markets már egy RSH1 típusjelzésű  modellről írt.

Májusban már robbant egy nagyot egy Samsung hűtő az angliai West Ham-ben, ahol ugyan nem sérült meg senki, de ami történt, az a családtagok elmondása szerint „nagyon durva” volt. Félig szétszakadtak az ajtajai, az ablakok pedig kitörtek a légnyomástól. Azért az elég ronda halál lehet, ha valakit egy kefires doboz fejez le…

 

Egy ilyen akció sohasem jön jól egyik cég számára sem, de talán a Samsungot most ez a balhé különösen rosszul érinti. A vállalat az utóbbi időben jelentős energiákat mozgatott meg azért, hogy a nagyháztartási gép szegmensben is komolyan megvesse a lábát, egy ilyen hiba viszont jelentős visszaesést eredményezhet. A kínai piac nagyságát nézve a kétszázezer darab nem tűnik túl soknak, azonban azt sem szabad elfelejteni, hogy a vetélytársak ugrásra készen várnak. A kínai Haier, amely a világ negyedik legnagyobb vállalata, például biztos, hogy nem fog kihagyni egy ilyen ziccert.....

Az európai visszahívás pedig tragédia lehet a cég számára, hiszen ez az egyik legfontosabb piacuk. Raádásul egy ilyen nagy visszhangot kiváltó esemény, főleg ha valaki a jövőben tényleg komolyabban megsérül, esetleg meghal, több év image építési munkáját nullázza le, amely érinti a szórakoztató, IT és telekommunikációs szegmenst is nyilván.

(A baloldali a képen egy RSH1 látható. Lehet, hogy a másikon is)

 

79 komment

Címkék: samsung hűtő rsh1 hűtő visszahívás

A bejegyzés trackback címe:

https://gepcseled.blog.hu/api/trackback/id/tr361498039

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

phaidros 2009.11.06. 12:52:28

A jobboldalin is, nekünk ilyen van a konyhában. Sütésre használjuk, mert hűteni már nem hűt jól.

Hümüzhümümüz 2009.11.06. 13:12:48

Először csak a képet néztem és megijedtem, mert hasonló a mienk, de hála égnek az LG. :D Vagy az LG is robbanékony?

Piimpa 2009.11.06. 13:13:48

tényleg ilyenetek van?
hol laktok? egy ranchon?

Piimpa 2009.11.06. 13:16:24

@Hümüzhümümüz: Azt írták, hogy a fagyasztó hibásodott meg. Eléggé hasonló eljárást alkalmaznak ezek a cégek, ráadásul az LG is koreai, de szerintem nem kell félned egyáltalán. Az a durva igazából, hogy hogy ment át ez a cucc a minőségellenőrzésen... sokan ekézik a koreai cégeket amiatt, hogy a minőséget olykor pénzzel pótolják (ergo lefizetik mondjuk a labort), amiben én kételkedem mondjuk, de az ilyen hírek azért elgondolkodtatják az embert.

Kompót 2009.11.06. 13:22:36

Ezért nem kell megvenni az ázsiai szart. Nekünk egy Electrolux hűtőnk van, és semmi baja évek óta. Nem fagy be, tökéletesen hűt, és nem robban fel.

Eléggé lúzer dolog Samsungot venni, a tévéik is szarok!

es2300 2009.11.06. 13:25:30

zsir a post de az istenszerelmere hogynezmarki konyorgom tesszeksziveslenni ugyanolyan betutipusra atszerkeszteni es a ket kep meretet osszepasszintani irgumburgum

lifelike 2009.11.06. 13:27:05

nekem egy Samsung RS-E8KPPS
ez is robbanos? milye robban fel? egyebkent eleg hangos, ha tudtam volna hogy ilyen hangos nem ezt veszem

es2300 2009.11.06. 13:32:09

@lifelike: van benne egy kis Ékoreai menekult, az tekeri a kompresszort, ez adja a hangot

kulup 2009.11.06. 13:37:36

@Kompót: Hiába veszel te akármit, ugyanott készül az összes, de legalábbis a főbb alkatrészek tutira. Most biztos Samsungot vennék, ezután szerintem sokkal jobban odafigyelnek majd :-).

szmoker (Homo Trollicus) 2009.11.06. 13:37:43

Ebből csak pont a lényeget nem tudni: mégis mi robbant fel benne, és mitől???

Ha kilyukad a hűtőrendszer, akkor normális esetben elsziszeg a gáz, és jónapot.

Piimpa 2009.11.06. 13:41:53

@szmoker: hát annyit tudok, hogy a fagyasztóban robbant fel valami, de pontosabbat sajnos nem írtak sehol. Megnéztem az ázsiai meg a koreai híroldalakat, de ennyi volt mindössze. Írtam ugyan levelet a koreai hűtős marketingesnek, mert már találkoztam vele korábban, de ő meg nem válaszolt.

Kompót 2009.11.06. 13:44:36

@kulup: Hát azért nem hiszem, hogy egy Electrolux, vagy akár egy Indesit csak úgy felrobbanna. A Whirlpool is európai, az se rossz...

Ez olyan, mintha azt mondanád, hogy mindegy, hogy milyen kocsit veszel, mindegyikben van motor meg kerék

mireina 2009.11.06. 13:45:15

Bakker, nekünk is ilyen van, most keresem, hogy melyik sorozat.
És tényleg dög hangos, a'zuram már többször kilátásba helyezte, hogy "kivágja a francba", de ezek szerint ez felesleges, mert benne van az automata önmegsemmisítő rendszer :D

Piimpa 2009.11.06. 13:49:40

@mireina: Nekem egy Aristonom van otthon, egész normálisan viselkedik, de amikor rájön az ötperc, akkor átmegy kopogó szellembe, meg kattog, meg búg. Ez különösen éjszaka bájos.

mireina 2009.11.06. 13:50:13

Amúgy whirlpool és bosch fan vagyok, de ez a hűtő nagyon bejött, mert olyan érdekes csiszolt külseje van. Na ezért nem szabad a külalakra menni, úgy látszik. Egyébként a vízszűrő rendszere volt a döntő végül.
Bevallom, a házimozi is samsung, mert bejött a külseje. Annak meg most nem jó a mélynyomója, de ez mea culpa, mert locsolás közben megöntöztem kissé, és ez nem lendített az állapotán... (pirulós szmájli)

Piimpa 2009.11.06. 13:52:51

@mireina: jó nagy konyhátok lehet, ha kényelmesen elfér egy ilyen böhöm side-by-side hűtő

mireina 2009.11.06. 13:54:39

@Piimpa: mikor távollétünkben az öcsém idejött a barátnőjével, a csaj ugyanilyen zajok miatt többször lezavarta őt éjjel a földszintre, hogy betörőket üldözzön, olyan zajjal gyártotta a jeget a drága...

Nezumi 2009.11.06. 13:57:07

egyszerűen nem értem hogy tud "leamortizálni" egy hűtő egy lakást. (hacsak nem elektromos tűz által)
a multkor nagy ügyesen :) takarítás közben sikerült kiszúrni a hűtőt (elektrolux)minekután elszökött a gáz(most vehetek másikat).Szóval nem robbanékony, a többi fém meg műanyag. Mégegyszer kérdem, hogy tud robbanni egy hűtő???
A samsung meg teljesen jó márka, több kütyüjük is van, elégedett vagyok vele

mireina 2009.11.06. 13:57:52

@Piimpa: nagy biza' de imádok főzni és ilyet csináltattunk. Majdnem nagyobb, mint a nappali, de ez a családi élet központja. Anyukáméké is ilyen nagy, igazi vidéki konyha, régebben dédimama kanapéjával, amit Apu újított fel. Mostanra sajna azt lecserélték. :(

kulup 2009.11.06. 13:58:38

@Kompót: Igen, gyakorlatilag mindegy, csak a külső alapján lehet dönteni, az összes alkatrész kizárólag a távol-keleten készül. Miért is ne robbanhatna fel egy Electrolux, ha tök ugyanazok az alkatrészek vannak benne ? Amúgy meg nagyon jó eséllyel a tiéd is Kínában készült. Ezt az üzemet éppn bezárták, de nyilván máshol is van nekik :

www.chinatechnews.com/2009/02/09/8715-electrolux-will-close-changsha-factory-in-march-2009

Plusz OEM-ben egymás között is kereskednek, még az is előfordulhat, hogy Samsung gyárban készült :-))

Piimpa 2009.11.06. 14:03:47

@kulup: szerintem ebben nincs igazad. Itt van például a jászberényi hűtőgépgyár, ami az Electroluxé, itthon gyártják szinte az összes Electrolux porszívót, az Indesitnek rengeteg gyára van Olaszországban (meg egy kínában a Haierrel közös biznisz miatt), a Miele Bielefeld környékén építette fel öt gyárát, üzemét, nem hiszem, hogy ennyi az ázsai gyártás dominálna ezen a téren.

Piimpa 2009.11.06. 14:05:58

@Nezumi: Nekem sincs semmi bajom a Samsunggal.

elhiheted, én sajnálom a legjobban, hogy ilyenkor nincs lehetőségem kimenni azonnal megnézni a hűtőt meg a lakást :((( kegyetlen világ ez!

kulup 2009.11.06. 14:07:55

@Piimpa: Szerintem meg a főbb alkatrészeket (vagy az összeset) importálják Kínából itt meg összerakják. Ezt is csak azért, hogy legalább kis része EU-s legyen, a vám miatt.

A Miele luxuskategória, azt ne keverjük ide.

Kompót 2009.11.06. 14:09:09

@kulup: hát a faszt! Inkább veszek valamilyen európai hűtőt, ( az electroluxot is azért vettük, mert svéd), mint egy ilyen szemetet! Óriási tévedés, hogy csak kínában gyártanak... persze aki igénytelen, annak megteszi a kínai szar is!

kulup 2009.11.06. 14:11:43

@Kompót: OK, nyugi, igazad van.

Javaslom szereld le a hűtőd oldalát és nézd meg az alkatrészeken a feliratokat. Meg fogsz lepődni :-).

Kompót 2009.11.06. 14:18:47

@kulup: te már szétszerelted a hűtőd?

kulup 2009.11.06. 14:19:47

A sajátomat nem kellett még, de egy csomót láttam szétszerelve.

Nezumi 2009.11.06. 14:20:27

Kompót 2009.11.06. 14:09:09

jaj már, az amerikai hp től a japán toyotán át a német bosch ig mindenki gyárt kínainál...

Kompót 2009.11.06. 14:21:59

@kulup: hol? te hűtőszerelő vagy? vagy lomis?

Kompót 2009.11.06. 14:23:16

@Nezumi: Ettől még simán előfordulhat, hogy nem MINDENT kínában gyártanak! Én biztos vagyok benne, hogy a hűtőm nem kínában készült és nekem ez elég.

te írtad, hogy tele vagy samsung cuccokkal! váljék egészségedre! aztán amikor kigyullad a lakás, majd forgathatod a szemeidet!

kulup 2009.11.06. 14:24:33

@Kompót: Igazad van, a tudat is elég. Legtöbben így vannak ezzel. :-))

Kompót 2009.11.06. 14:27:29

@kulup: kéne egy használt kisdömper. van?

kulup 2009.11.06. 14:29:35

@Kompót: most csak rollert tudok szállítani, vagy kibelezett hűtőt, játszani azzal is lehet :-)

Piimpa 2009.11.06. 14:30:02

@kulup: Írtam az Electroluxéknak. Kíváncsian várom a válaszukat.

Piimpa 2009.11.06. 14:30:45

@kulup: Szerelő vagy? HA értesz hozzá, akkor szerinted mitől robbanhat fel a fagyasztóban az alkatrész?

kulup 2009.11.06. 14:31:38

@Piimpa: Megkérdezted, hogy hol készült ? Most komolyan ? Szerintem nem fogják megmondani, de sok sikert !

kulup 2009.11.06. 14:32:12

@Piimpa: Nem vagyok szerelő, fogalmam sincs.

Piimpa 2009.11.06. 14:35:25

@kulup: Persze, hogy megkérdeztem. Miért ne tettem volna. Abban biztos vagyok, hogy, ha hűtő, akkor Jászberényben készült. Az alkatrészek eredete nem tiszta a számomra. Szerintem nem Ázsiából jönnek, de majd meglátjuk.

kulup 2009.11.06. 14:36:59

@Piimpa: Gondolod részletesen megmondják az összes alkatrész származási helyét ? Ez üzleti titok. Sok sikert továbbra is.

Muad\\\'Dib 2009.11.06. 14:40:10

Muhahahha. ROTFLMAO....
Hihetetlen, ahogy egyesek így elképzelik, hogy a hűtőgyár az olyan hely, ahol legyártják a tápegységtől kezdve, az utolsó csavarig az alkatrészeket, majd elegánsan összeszerelik. És persze az fel sem merül az apró agyukban, hogy az alkatrészek zömét beszállítóktól szerzik Kínától kezdve szerte a világból.

Nezumi 2009.11.06. 14:43:17

Kompót 2009.11.06. 14:23:16

hehe.. erről jut eszembe, egyszer felrobbant egy nokia telefon -majdnem- a kezemben, pontosabban az aksi, még az utlsó pillanatban eldobtam. Elvittem vodához, kijött mindenki a vetetőkkel együtt, nagy volt a csodálkozás azt mondták ilyet még sose láttak, elküldik finn? honba bevizsgálni vagy mi.

Piimpa 2009.11.06. 14:43:58

@Muad\\\'Dib: Konkrétan arra gondoltam, hogy helyi, regionális (Stb) beszállítóktól szerezhetik be az alkatrészek egy részét. Ha mindent Kínában gyártanának, akkor már kipukkadt volna az az ország....

Ettől függetlenül természetesen előfordulhat, hogy igazad van, és valóban borsónyi méretű agyam van.

Muad\\\'Dib 2009.11.06. 14:52:56

@Piimpa:
by the way nem rád gondoltam, szerintem megtalálod kire...

egyébként, ha érdekel utfg:
www.partselect.com/Electrolux-Refrigerator-Parts.htm

mireina 2009.11.06. 15:04:09

@Muad\\\'Dib: egyet kell Veled értenem, mindent Kínában gyártanak. Ez tény.
Piimpa: izé... tényleg kipukkad. Értem ezt a hihetetlenül gyors gazdasági növekedésre és ennek csodás következményeire (alig bírják az inflációt kordában tartani).

A férjem mászkál arrafelé, sok-sok sztorija van ilyenekről. Főként az olcsó munkaerő miatt éri meg mindent ott gyártatni a mikrochiptől a plüssjátékig. Alig találsz manapság bármit az áruházak polcain, ami nem made in china. Ettől még nem feltétlenül szar minden, ami onnan jön.
Erről jutott eszembe, hogy pl. szerintetek mennyire svájci egy svájci óra? Hát elárulom: alig. Már az is nagy cucc, ha egyáltalán ott szerelik össze.
Ja, hogy a Patek Philippe tényleg svájci. Akkor vegyél rögtön kettőt, három-négy milláért olcsón megszámítják :DDD
El kell fogadnunk: ahhoz, hogy a "nyugat" megvehesse a plazmatévét és a side-by-side hűtő alap legyen a háztartásban, ahhoz Kína kell, meg az egy tál rizsért dolgozó kinai munkás. :(
Íme az élet tényei. És a gyereket sem a gólya hozza :DDD

Puncskocka 2009.11.06. 15:17:48

:) még hogy a tG termékekkel van baj!!! ez nagyon gáz... robbanó hűtőszekrények.

Piimpa 2009.11.06. 15:21:52

@Reeva: tg??

tényleg buta vagyok, de fogalmam sincs, hogy ez mit jelent.

phaidros 2009.11.06. 15:24:22

@Nezumi:

kompresszor -> nyomáskülönbség -> robbanás

hát így.

Egyébként sony akkumulátorok is robbanak, kigyulladnak, szóval sonyt se semmit, whirlpool hűtő leégett, szóval azt sem, bosch gyújtás zárlatos lett, kiégett a kocsi, szóval bosch-t sem!

NE VEGYETEK SEMMIT MERT MEGDÖGLETEK MIND!

Ááááh.

Na beveszem a gyógyszert, jöttek az ápolók.

phaidros 2009.11.06. 15:28:00

@mireina: ne keverjük azért a svájci órákat se. A svájci óra a manufaktúrákban gyártott fullmechanikus órát jelenti X milláért. Az összes többi az egyszerűen csak óra, ami svájcban készült.

mireina 2009.11.06. 16:00:20

@phaidros: :DDDD Azt nem írtad, hogy egyébként oltass H1N1 ellen, mert különben megdöglesz, de ne is oltass, mert attól is megdöglesz!
Más: Pont ezért írtam kivételre példának a Patek Philippe-et és utaltam az árára. Mert szerinted az átlagember tudja, hogy a svájci órának mondott holmi tényleg az-e? Utalnék itt a svájci zászlós logójú Swatch-ra és társaira, de sorolhatnám még, ha lenne időm bepötyögni. Ez pont olyan, mint a "német autó"-ra hivatkozás.
Lehet, hogy nem tudom rendesen kifejezni, de remélem, hogy most már érthető, mire gondoltam.

Nezumi 2009.11.06. 16:09:51

phaidros
kompresszor -> nyomáskülönbség -> robbanás

na jó, ezt értem, de egy hűtőnél? mekkora nyomás lehet?
legfeljebb pukkanik egyet, de robbanás? meghogy megrongál egy házat?!
Na, csak vizuális tipus vok aztán sehogy nem tudtam elképzelni. Na mindegy csak magamban beszélek itt.

Piimpa 2009.11.06. 16:23:45

@Nezumi: az egyik oldalon konkrétan azt írták, hogy megsemmisítette a koreai otthont a hűtő. ez azért tényleg egy kicsit hihetetlenül hangzik...

Piimpa 2009.11.06. 16:25:56

HAHÓ VÁLASZOLT AZ ELECTROLUX! ennyit a kétkedőkről

"
A nálunk forgalomban lévő hűtők valóban mind Európában készülnek, ezt jól
tudja, viszont bizonyos alkatrészeknek egy része Távol-keleti,
nagyságrendileg 20-25 % az összes Magyarországon gyártott készüléket
tekintve.
Ez leginkább az egyszerűbb, alsóbb kategóriás termékeknél van így, ahol a
fogyasztók nem fizetik meg az európai gyártás többlet költségét.
Nyilván mindenki ezt mondja, én is csak ezt tudom, h minden alkatrész
beszállítónk komoly Electrolux bevizsgáláson megy keresztül, a mi
kollégáink csinálnak ellenőrzéseket folyamatosan, (tehát a helyi
hatóságokat hiába gfizeti le bárki, ahogy írják a látogatók).
Én azt gondolom, h az Electrolux hűtők minden szempontból (tervezés,
koncepció, gyártásfejlesztés, alkatrész beszerzés ellenőrzése, gyártás)
európai de azt sajnos nem mondhatom, h egyáltalán nincs egyáltalán olyan
típusunk, amiben kínai alkatrész lenne.
"

Kompót 2009.11.06. 17:48:32

@Piimpa: Hoppá! egyrészt korrekt, hogy válaszoltak! MÁSRÉSZT MEG NEKEM VOLT IGAZAM! El lehet felejteni az ázsiai szemetet. Hifitoronyban jók, meg walkmanben, de hűtőt vegyen tőlük akinek két anyja van!

P.T 2009.11.06. 18:38:43

Na aztán tudjátok-e mitől robban a hűtő?

Azért mert belettek tiltve a freon meg hasonló régi és hatékony de az ózonrétegre káros hűtőgázok.
De a gyártók rájöttek hogy bizony a sima butángázzal is lehet ám hűteni. Aki töltött már öngyújtót öngyújtótöltővel az bizony tudja mennyire is tud hűteni a butángáz.
A sima gázpalackban is probán-bután gáz van. De van vele egy kis gond:
- azért annyire nem hatékony mint a freon
- furcsa hangokat ad (mintha manók fűrészelnének a hűtőben)
- nagyon gyúlékony vagyis robbanásveszélyes

Néhány új hűtőnél ami butángázos és kicsi a hűtőtér, nagy töltet stb azoknál de már a legtöbbnél is a hűtőtér világítás kapcsolója a hűtőtéren kívülre került hogy nehogy az berobbantsa az esetleg kiszivárgott gázt.
Tehát kedvezőtlen körülmények között igenis felrobbanhat a hűtő. De ennek az esélye elhanyagolható.
De a sikeres emberek házilag is töltögetnek hűtőket. Ha kiszivárog a gyári gáz egyesek házilag rátöltenek sima PB gázpalackból, öngyújtótőltőből stb. Lehet a cikkben említett hűtő is már javítva volt...

Ui: sok légkondiba is ilyet töltenek, tehát nemcsak a hűtőgépek hanem a légkondícionálók, mobilklímák is robbanhatnak. Azok meg pláne mert sokkal több gáz van bennük.

Az új hűtőgépeknél tehát egész nyugodtan nyitogassátok az ajtót cigivel a szátokban.. :-)

Egy kis olvasnivaló:
-------------------------
www.hklszaklap.hu/cikkek.php?id=33
A betiltott R12 hűtőközeg kiváltására az új készülékeknél mind az R134a jelű "klórmentes freon", mind az R600a (izobután) jól bevált.
A propán és a bután, illetve keverékeik termofizikai és környezetbarát tulajdonságai nagyon vonzók. De mivel tűz- és robbanásveszélyesek, a jelenlegi korlátozó rendelkezések szerint megengedett töltetnagyságuk igen kicsi.
---------------------

erterkos 2009.11.06. 18:44:56

Csuklósbusz kolléga kimerítő választ adott,csak egy perccel előzött meg...:)
Én is ezt akartam írni.

Piimpa 2009.11.06. 19:10:56

köszi! nagyok vagytok!

Bandi_jóválasztás (törölt) 2009.11.07. 14:40:17

Mi a helyzet a liebherr márkával? Az is kínai szerintetek?

szomorutojas · http://tojas.blog.hu 2009.11.07. 19:12:09

@Piimpa: Azt írták, hogy a "defrost element" hibásodott meg. A modern no-frost hûtôkben a hûtôkör gázszállító csövei köré, vagy szorosan hozzárögzítenek egy fûtôszálat, ami nem engedi, hogy ráfagyjon a kondenzvíz a hûtôkörre.
A hûtôkörben lévô R600a (ami európában elterjedt) vagy R134a (ami az Usa-ban elterjedt) robbant be mivel a hûtôkör eresztett (leakage). Mind a kínai robbanást, mind az angol robbanást megelôzôen szervizelték a gépeket, valószínûleg nem szakszerûtlenül, csak szimplán a megmozgatás tett rosszat a körnek.

Az appliance iparág az autóiparhoz nagyon hasonlóan mûködik, a beszállítókat egyrészt nagyon megválogatják, másrészt preferálják a közeli beszállítókat. A "mindent kínában gyártanak" mítosz, elsôsorban azért, mert Kína elônye a kisebb értékû alkatrészeknél elenyészik a magas szállítási költség miatt. Másodsorban a logisztikának komoly nehézségei vannak, az appliance ipar nagyon rugalmas, és vertikálisan nagyon szegmentált. Egy-egy késztermékgyártó nemritkán két-három mélységig is auditál, amit kínával nehéz megoldani.

Mindezek következtében általában a kompresszort hozzák kínából, és meglepô módon a két kört Európából vagy legfeljebb Törökországból.

@Bandi_jóválasztás:
A Liebherr termékeiben is van jó eséllyel kínai áru, azonban -ahogy az Eluxos levélben is benne van- a minôségellenôrzés nagyon szigorú. Általában ezek a gyártók fenntartanak önálló beszerzési irodákat Kínában, ahol a homologizálást elvégzik.

@Csuklósbusz:
Noha a töltet kicsi, kialakulhat egy igen kedvezô levegô-gáz elegy, ami robbanásveszélyt növeli, azonban a hûtôtér légmentesen zárt, oda nemigen juthat, inkább a láda egyéb részeiben veszélyes, például éppen ott, ahol most is történt a robbanás.

Zözi 2009.11.07. 22:10:39

Na azért a robbanós hűtőt a Videoton Color Star- hoz hasonlítani nagy ötlet volt.
Szét röhögtem magam.
www.dezinfo.hu/

Piimpa 2009.11.08. 14:17:45

@Bandi_jóválasztás: A Liebherr szintén felsőkategóriás német márka, szóval nagyjából az vonatkozik rá, mint az electroluxra vagy bármely más európai márkára (indesit , fagor, gorenje stb. ).

Szeretném mindenkinek megköszönni az építő kommenteket, meg, hogy annyi más bloggal ellentétben nem ment el ez a dolog, egy személyeskedős, anyázós irányba.

szomorutojas · http://tojas.blog.hu 2009.11.08. 15:55:40

@Piimpa: Ha fel akarunk állítani egy rangsort a hûtôiparban, akkor valahogy így nézne ki:

B/S/H (Bosch és Siemens)
Miéle
Liebherr
Whirlpool
AEG (Electrolux)
Ariston Hotpoint (Indesit)
Electrolux
Indesit
Snaige
Gorenje
Vestel
Candy

Ez a lista fôként a minôségre vonatkozik, nem a piaci pozícióra.

Piimpa 2009.11.08. 17:13:56

@szomorutojas: hát ezzel nemigazán értek egyet......

te hol dolgozol egyébként? mert azért látom, hogy kened a dolgokat.

Piimpa 2009.11.08. 17:19:44

@szomorutojas: ahhoz mit szólsz, hogy az electrolux állítólag ki akarja vonni az AEG márkát a piacról?

kihagytad a szintén Luxi érdekeltség Zanussit, illetve a koreaiakat. Az LG és a Samsung főleg a side by side szegmensben megkerülhetetlen piaci szereplő.
A Panasonicot sajnos még nem láttam közelről pedig már május óta hivatalosan is lehet kapni itthon is, szívesen megnéznék egyet.

phaidros 2009.11.09. 11:19:18

@Piimpa: annyira nem szubjektíven,de majd ő elmondja ha akarja.

phaidros 2009.11.09. 11:20:52

@mireina: persze, érthető, nekem is elsőre a Swatch jutott eszembe negatív példának.

phaidros 2009.11.09. 11:21:58

@Nezumi: a kérdésed után jött már az enyémnél hozzáértőbb válasz is pl. Szomorútojástól, az enyémet felejtsd el nyugodtan. :)

phaidros 2009.11.09. 11:23:47

@mireina: a német autóról jutott eszembe, nem tudom mennyire igaz, főleg manapság, de állítólag a német kocsikban olasz (Magneto Marelli) elektronika van, az olasz kocsikban pedig Bosch - és ezért szarabbak az olasz autók. Lehet, hogy nem igaz, de vicces. :) (Mondjuk az új Fiat már eléggé feljött, de ez OFF.)

boogieee · http://www.pallas70.hu/logisztikai-ugyintezo.php 2009.11.10. 11:10:54

A Samsung? Nem is gondoltam volna róluk, nekem egy csomó cuccom van ebből a márkából, és eddig még nem csalódtam!

Samsung Guy 2009.11.10. 18:01:34

Szeretnék eloszlatni pár félreértést: Azt megelőzően, hogy a Samsung kiadta a hírt a javításról, illetve 3 napilapban fizetett hirdetést tett közé összesen hat alkalommal Magyarországon egyetlen hibabejelentés sem érkezett az ügyfélszolgálatra ezzel a kérdéssel kapcsolatban. A javítás a tulajdonos otthonában történik, kb. 15 percet vesz igénybe.
A 06-80-SAMSUNG (06-80-7267864) számon érdemes bejelenteni, ha valakinek ilyen hűtője van, időpontegyeztetés után mennek ki megcsinálni.

Kniight 2009.11.10. 23:47:17

@Samsung Guy:
Ezt a "3 napilapban fizetett hirdetés" dolgot el lehetne felejteni.

Lassan senki nem vesz napilapot.....

Sch- 2009.11.11. 01:35:46

Üdv.

Sajnos a mai világban sok minden nem az aminek látszik. Ma már a márkanév a legritkábban árulja el, hogy az adott termék melyik országban készül, pláne, hogy a beépített alkatrészek mely országból származnak.

Adalékként, hogy honnan is jönnek:
(persze a teljesség igénye nélkül)

Liebherr: Németország, Ausztia, a Confort sorozat olcsóbb készülékei Bulgária.

Miele: Németország (szorosan együttműködve a Liebherrel)

BSH : nemrég avattak hütőgépgyárat Szentpéterváron, egyéb gépeik: Törökörszág, Görögország,Lengyelo., Szlovákia, Szlovénia, Sanyolo., Kína,
Felültöltős mosógép: Brandt (Fagor),és persze a felsőkategóriás készülékek közül sok Németo.

Electrolux Group (Zanussi, Electrolux, AEG ): Alulfagyasztós hűtők Nyíregyháza, Fagyasztók Jászberény, egyéb hűtők Olaszo. Exkluzív modellek esetleg Svédo. Egyéb lészülékek Románia, Szlovákia Lengyelo. Kína stb.

Merloni Group: Olaszország, Törökország, Kína
Whirlpool (europa) Hűtők, mosogatógépek: Lengyelo.-Wroclaw (Polar), Kína; mosógépek: Szlovákia-Poprad; Mikrohullámú sütő Kína, Régebbi mosó-szárítógépek: Merloni; stb.

Gorenje: Szlovénia, Csehország (Mora)

Candy: Olaszo., Töröko., Kína

Vestel,Beko : Töröko., Románia; (Arcelik)

Snaige : Litvánia

Samsung: Kína, Dél-korea, Thaiföld

Lg: Dél-korea, Kína

Panasonic: mosógép, mikró : Kína

Persze, a fentiektől eltérések előfordulhatnak, és az idől folyamán ezek változhattak/nak.

Bocs a bődületes hossz miatt.

szomorutojas · http://tojas.blog.hu 2009.11.11. 10:07:41

@Bandi_jóválasztás: A lista nem teljesen szubjektív, noha nem tartalmaz konstrukciós ismereteket részemrôl, kizárólag a minôségbiztosítás szigorúságából következtetek a beépített komponensek minôségére.

A közhiedelemmel ellentétben nem az a fontos, hogy hol gyártanak valamit, hanem az, hogy milyen minôségben. A minôségbiztosítás -ami sokak számára valami humbug- talán a legfontosabb eleme a kiszervezett gyártásoknak. Ha egy beszállítót a vevôje gyakran auditál, a minôséget gyakran ellenôrzi, és valódi reklamációkkal él, a gyártó jobban odafigyel, komolyabb belsô ellenôrzéseket létesít. Legalábbis annak a vevônek a termékeire. A B/S/H hírhedt a minôségbiztosításáról, az supply chain legelsô résztvevôjéig lemenô auditálásról és a szigorúságáról.
A Miéle a leginnovatívabb, ha van egy ötleted, és meg tudod alkotni a prototípust, a Miélénél kell kopogni vele.

Ugyanígy az egy gyárban gyártott, akár egy helyen gyártott termékeknél is sokszor a minôségbiztosítási csapattól függ a minôség.

A lista tehát valóban szubjektív, de nem marketingen vagy piaci élményeken alapszik.
@Sch-:
Pár kiegészítés: a B/S/H kínai gyára kizárólag Kinába gyárt, a szentpétervári pedig az orosz piacra.
A Whirlpoolnak van egy nagy gyára Olaszországban is.

A Merlonikat nem szabad összekeverni, a két Merloni fiú szétvált, az egyikük Antonio Merloni gyártja a kereskedelmi és ipari hûtôket, illetve a Merloni márkát, a másikuk pedig az Indesitet.
Az Indesitnek ugyanakkor a török gyárában is szinte csak európai beszállítója van.

@Piimpa: az iparágban dolgozom, így csak az európai piac résztvevôit ismerem. Távol-Kelet szolgál néha meglepetéssel minden irányban. Nagyon sajnálom a Samsungot emiatt, ráadásul valószínûleg az egyetlen hibájuk ebben a minôségbiztosítás gyengesége.

Samsung Guy 2009.11.11. 11:04:05

@Kniight:
Jelenlegi a jogi előírás 2 megjelenés, ezzel a szemben a Samsung 6 megjelenést tartott fontosnak a korrekt tájékoztatásért. Az egyéb médiumok sajtóközleményeket kaptak Október 29-én: ezek a vezető online portálok, mint az index, origo, stb., továbbá az MTI és a napilapok. Ez a blog mindezek után indult, annak ellenére, hogy minden információ hamarabb elérhető volt az problémáról.

Sch- 2009.11.12. 14:37:55

@szomorutojas:

Köszi, a Whirlpoolnál tényleg kifelejtettem Olaszországot...
Antonio Merloni jelen van a háztartásigép piacon is az ARDO márkanévvel, illetve bérgyártással.
A BSH: igy visszaolvasva kautikus volt a megfogalmazásom.A mikrókat kínában gyártatják (mint majdnem mindenki),ezért irtam be kínát. Én úgy tudom hogy a szentpétervári gyár elsősorban, de nem kizárólag a helyi piacra gyárt.
Az Electroluxnál kifelejtettem : egyes Zanussi egyajtós hűtők is Kínából jönnek.

Egyébként maximálisan egyetértek Veled, hogy gyakorlatilag mindegy hogy egy termék melyik országban készül, ha megfelelő minőségbiztosítással dolgoznak. A legtöbb ember ha meghallja, hogy valami kínai, egyből a gagyira asszociál. Pedig teljesen más a kínai tömegtermék, és más amikor egy nagy márka kint gyártatja le valamelyik termékét, igen szigorú minőségi követelményekkel, vagy komplett gyáregységet telepít ki.
Pl. ha jók az értesüléseim: a BSH az üveglapos gáz főzőlapoknál az edzettüveg lap európai beszállítóját minőségi problémák miatt cserélték le a Haiyan-ra.

Felmerült itt korábban hogy az Electrolux kivezeti az AEG márkanevet. Jól tudom, hogy 2010-ben lejár a márkanévhasználati jogosultsága? Az más kérdés, hogy az AEG-ből szinte csak a márkanév maradt(leszámítva még néhány beép. sütőt és lapot ami németo.-ból jön).

Hogy a fő témához kapcsolódjak. Hibák minden márkánál előfordulhatnak. Szerintem a Samsung korrektül járt el. Igaz, ez számára is fontos, hiszen ha rosszul jön ki az ügyből akkor azzal a fő konkurens, az LG malmára hajtja a vizet. (ráadásul az LG várhatóan a napokban rukol elő egy új side by side promócióval, ami szerintem ütős lehet)

Minősgi sorrendben én a Liebherrt sorolnám előre, az AEG-t és a Eluxot egy szintre pozicionálnám a Whirlpool elé. Ugyanakkor a Samsungot, Lg-t sem hagynám ki.

Egyébként a Gorenje hasonló felhívása megjelent ujságban?

hűtőbaj 2011.03.09. 13:19:45

Sajnálattal közlöm,hogy múlt hét csütörtökön felrobbant az Angliában élő szeretett barátnőm hűtőszekrénye,s szerencsétlen megfulladt a gáztól.Brutális,felfoghatatlan....
süti beállítások módosítása